Płaski brzuch to jedno z największych marzeń niemałej grupy kobiet. Okolice bioder i brzucha to bowiem jedno z najbardziej newralgicznych miejsc kobiecego ciała, które błyskawicznie reaguje na zmiany hormonalne, niezdrową dietę. „Schudnąć z brzucha” często jest najtrudniej, podobnie jak dla wielu kobiet powrót do płaskiego brzucha po ciąży to bardzo trudne zadanie. 

  1. Przede wszystkim dieta
  2. Zbadaj się

Przede wszystkim dieta

Płaski brzuch to marzenie wielu kobiet. Spora część z nich ćwiczy nawet z myślą o pracy nad tą konkretną partią ciała. Jednocześnie jednak wiele z nich nie zwraca uwagi na swoją dietę, a to właśnie ona w walce o płaski brzuch jest kluczowa. Dieta taka powinna być odpowiednio zbilansowana. Zaleta się wykluczenie w niej niezdrowych tłuszczy, a także słodyczy, w ogóle cukru, jak również żywności wysoko przetworzonej. Wszystkie tego typu produkty przyczyniają się do odkładania w organizmie tkanki tłuszczowej, natomiast w przypadku kobiet najczęściej odkłada się ona właśnie w okolicach brzucha. Ponadto, kluczowe jest odpowiednie nawodnienie. Powinno się przyjmować co najmniej 2 litry wody dziennie. Napój z chlorellą lub innym zielonym super foods również jest jak najbardziej wskazany. Dobrym rozwiązaniem jest także picie mieszanek zdrowych olejów, które od środka dbają o kobiecy organizm. Można oczywiście sięgnąć również po odżywki pomagające spalić tłuszcz, natomiast nie ma się co łudzić – jeśli nie zadbasz o odpowiednią dietę, sama odżywka nie pomoże. Żadna magiczna tabletka również nie sprawi, że twój brzuch stanie się nagle płaski. 

Zbadaj się

Zdrowy napój, odpowiednie nawodnienie, odżywki, zbilansowana dieta plus ćwiczenia to w większości przypadków kombinacja idealna, która sprawi, że po kilku tygodniach twój brzuch zacznie się zmieniać, a po kilku miesiącach będzie zupełnie inny. Z czasem możesz zacząć pracować nad jego mięśniami, a nie tylko rozmiarem. Co jednak jeśli sukcesywna praca nie przynosi zadowalających efektów? Idź do lekarza i upewnij się, czy jesteś zdrowa. Są choroby, które utrudniają walkę o lepszą sylwetkę. Należy do nich między innymi niedoczynność tarczycy, na którą cierpi bardzo wiele kobiet, szczególnie obecnych 30. i 40-latek. Jeśli więc dieta w połączeniu z ćwiczeniami nie powodują zauważalnych zmian w ciele, skonsultuj się z lekarzem. Być może potrzebujesz tylko dodatkowej suplementacji, może jednak trzeba wdrożyć długofalowe leczenie. Odpowiednia diagnostyka może bardzo pomóc w walce o zgrabniejszą sylwetkę i lepsze samopoczucie.