Zakładasz sklep internetowy i poszukujesz kuriera do rozwożenia swoich paczek? Koniecznie przeczytaj!
Planujesz założenie własnego biznesu w sieci? Chcesz sprzedawać sprowadzane przez siebie lub ręcznie wykonywane przedmioty? Poznaj najważniejsze aspekty wyboru firmy kurierskiej do współpracy.
Cena czyni cuda. Jednak czy zawsze?
Tani kurier, oprócz tego, że cechuje go konkurencyjna cena, co ma znaczenie dla klientów, musi być jeszcze terminowy. Udowodniono, że sprzedawcy mający w swoich sklepach internetowych zrównane ceny dostaw dla różnych opcji (kurier, paczkomaty, Poczta Polska) odnotowują wyższą sprzedaż. Dlatego opłaca się zawalczyć o jak najkorzystniejszą cenę, gdyż istnieje wtedy duża szansa, że zwiększy się wartość koszyka zakupowego naszego klienta.
W usługach kurierskich kluczowy jest czas
Jednym z ważniejszych aspektów dotyczących wyboru kuriera jest nie cena, lecz czas dostawy. Wielu klientów właśnie dlatego płaci za przesyłkę kurierską, gdyż towary zamawia na ostatni dzwonek. Kobieta, która upatrzyła sobie w Twoim sklepie boskie czółenka liczy na to, że kurier dostarczy jej przesyłkę do piątku. Wtedy będzie mogła założyć jej do kreacji przygotowanej na sobotnie wesele najlepszej przyjaciółki. Podobne oczekiwania ma mama, gdy w natłoku przedświątecznych obowiązków decyduje się zamówić prezent dla swojej pociechy dość późno. Ma nadzieję, że sklep i kurier zdążą, a zamówiona zabawka dotrze do domu przed pierwszą gwiazdką.
Świetny kontakt z kurierem jest na wagę złota
Nie wszyscy właściciele sklepów internetowych zwracają uwagę na ten czynnik. Sądzą, że wystarczy przekazać paczkę w ręce kuriera i reszta dzieje się sama. Nic bardziej mylnego. W usługach kurierskich nie zawsze pracują ludzie sumienni i odpowiedzialni. Może się tak zdarzyć, że kierowca nie dostarczy przesyłki w umówionym terminie lub zawieruszy się ona gdzieś w czeluściach magazynu. W takich sytuacjach warto dysponować numerem telefonu do konkretnego kuriera, który odbierze telefon i poinformuje nas, na jakim etapie znajduje się proces doręczania przesyłki. Świetny kontakt z kurierem ważny jest też z perspektywy klienta. Już tak to jest, że kierowcy rozwożą przesyłki w godzinach, w których przeciętny Kowalski znajduje się w pracy. Bywają sytuacje, że kurier nie zastanie w domu nikogo i nie ma jak zostawić paczki. Wtedy przydaje się telefon, za pośrednictwem którego zainteresowane strony skontaktują się ze sobą i umówią na przekazanie paczki lub odebranie jej w centrali firmy kurierskiej.
Ech, kurierzy potrafią zajść za skórę, trzeba się dobrze zastanowić przed wyborem firmy i poczytać opinie w wielu różnych miejscach.