Każdy właściciele restauracji chce, aby była ona jak najlepiej postrzegana przez odwiedzających ją klientów. Oczywiście nie ma w tym nic dziwnego. Jasne jest bowiem to, że pozytywne oceny przełożyć się mogą na to, że będziemy o krok przed konkurencją. Poza tym nie ma lepszej promocji takiego baru niż poczta pantoflowa. W takiej sytuacji trzeba zrobić wszystko, aby klienci byli samym barem zachwyceni. Jak to zrobić? Na pewno nie jest to zadanie łatwe, choć oczywiście możliwe. O pomoc poprosiliśmy właścicieli jednej z najpopularniejszych sieci barów na południu kraju. Oto co nam powiedzieli.

Zapach

Rzecz jasna ważna jest kuchnia i to jakie serwowane są w niej posiłki. To wszystko prawda, ale nawet najlepsza kuchnia się nie sprawdzi, jeśli w lokalu będą brzydkie zapachy. Mowa tu między innymi o zapachach z kuchni. Jeśli klienci poczują woń oleju czy przypalonej cebuli, na pewno nie wzmogą tym swojego apetytu. Dlatego też trzeba zadbać o to, aby zapach w takim barze był jak najmilszy. Innymi słowy, pachnieć ma tak, aby czuć było woń świeżych ziół i przyrządzonych potraw.

Czystość

Nie zapominajmy rzecz jasna także i o czystości. Dla jednych jest to sprawa oczywista. Inni jednak czystość kojarzą tylko i wyłącznie z nieprzyjemnym obowiązkiem. Ta może mieć charakter szczegółowy lub powierzchowny. Szczególnie trudno odkryć jest ten drugi. Wyznaje się zasadę, że jeżeli w barowej toalecie jest czysto to z pewnością także i inne pomieszczenie, a w tym kuchnia, są zadbane i dobrze wysprzątane.

Zastawa

Zarówno zastawa stołowa, jak i serwery oraz obrusy także dają wgląd na to, jak nasz bar oceni klient. Jeśli chodzi o obrusy, to te najlepiej, jeżeli będą w kolorze białym. Serwetki z kolei powinny być z tkaniny. Bardzo często właściciel zastępuje je klasycznymi chusteczkami papierowymi, choć nie jest to najlepszy wybór i raczej sprowadza się do baru o swojskim charakterze.

W przypadku wyposażenia to poza czystymi i dobrymi talerzami weźmy też pod uwagę meble. Dlatego też stoły w takim lokalu nie mogą się kiwać, a krzesła nie powinny trzeszczeć. Oczywiście muszą też być one jak najwygodniejsze.

Obsługa

Na koniec przyjrzyjmy się obsłudze, która musi być kompetentna i nieobce powinny być jej zasady savoir vivre, które odpowiadają kelnerom. Kultura osobista to jedno. Poza tym warto postawić na stroje, które będą ich czymś wyróżniać. Nie jest to droga inicjatywa, a jednocześnie pozwala zauważyć, że właściciel myśli o wszystkim i przywiązuje wagę do każdego szczegółu.

1 thought on “Dobre i złe restauracje

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Comments links could be nofollow free.